Wiele spółek w (ciągu|przeciągu} roku deleguje swoich pracowników. Nierzadko są to wyjazdy zamiarem załatwienia istotnych spraw biznesowych, spotkań z interesantem, negocjacji lub innych ważnych spraw. Jeśli sam wyjazd służbowy jest zaledwie kilku dniowy nie stanowi on kłopotu dla pracodawcy. Jeżeli jednak chcemy delegować swoich pracowników do innego państwa należącego do Unii Europejskiej na więcej niż kilka miesięcy musimy mieć pojecie na temat wszystkich obowiązujących nas przepisów. Wszelkiego rodzaju przepisy dotyczące nie tylko samej delegacji ale także warunków ubezpieczenia, płatności za wykonaną pracę, urlopu i innych znaczących kwestii definiuje nam prawo europejskie jak i sama Unia do której Polska przynależy. Tym samym by delegować swoich pracowników na dłuższy czas trzeba znać wszystkie ważne przepisy które nas obowiązują. By dowiedzieć się wszelkich koniecznych informacji warto wybrać się na organizowane konferencje, spotkania związane właśnie z tą tematyka imp. Mają one na celu uzmysłowienie i kształcenie pracodawców co powinno się wiedzieć przed samym delegowaniem swoich pracowników.